Įtraukusis ugdymas

Ugdymosi įstaigos “Žilvinas” šūkis: Mokykla, kurioje kiekvienas vaikas yra laimėtojas.

Šūkis reiškia mūsų tikslą – visi vaikai nepriklausomai nuo savo skirtingo sugebėjimų lygio privalo patirti laimėjimo džiaugsmą, nuolatinę sėkmę. Kasdienės pergalės motyvuoja mokytis. O mūsų tikslas – nepriklausomai nuo pasiekimų, žmogus būtų motyvuotas mokymuisi.

 

Visose įstaigos ikimokyklinėse ir priešmokyklinėje grupėse dirba po tris darbuotojus vienu metu. Kiekviena grupė turi mokinio padėjėją, kuri padeda užtikrinti sklandų ugdymosi procesą kiekvienam vaikui individualiai.

 

Mokykloje naudojamos naujausios priemonės, erdvės ir metodikos skirtos spec. poreikių vaikams.

 

REKOMENDACIJOS:

Įtraukties švietime plėtros gairės

Universalaus dizaino mokymuisi gairės

Pagrindinė informacija mokytojams dėl įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo

 

VAIKO GEROVĖS KOMISIJA:

Vilija Liukpetrienė – direktoriaus pavaduotoja ugdymui, pirmininkė
Palmira Beleckienė – logopedė, pirmininkės pavaduotoja

Jolanta Grubinskienė – sekretorė
Rima Juodviršytė – ikimokyklinio ugdymo mokytoja, narė
Lina Kvedaraitė – priešmokyklinio ugdymo mokytoja, narė
Kristina Bruneikaitė – mokytojo padėjėja, narė

VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS FUNKCIJOS:

  •  teikti siūlymus Įstaigos vadovui dėl saugios ir vaikui palankios ugdymosi aplinkos kūrimo, vaikų socialinio ir emocinio ugdymo, prevencijos priemonių ir (ar) prevencinių programų įgyvendinimo;
  •  atlikti mokinio ugdymosi poreikių pirminį vertinimą;
  • organizuoti ir koordinuoti mokymosi, švietimo ar kitos pagalbos vaikui teikimą, ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programų pritaikymą, vaiko individualaus ugdymo plano sudarymą ir jo įgyvendinimą;
  •  organizuoti Įstaigos bendruomenės švietimą vaiko teisių apsaugos, prevencijos, vaikų saviraiškos plėtojimo ir kitose vaiko gerovės srityse, rekomenduoti kvalifikacijos tobulinimo renginius vaikų socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo, kitose su vaiko gerove susijusiose srityse Įstaigoje dirbantiems mokytojams;
  •  teikti siūlymus Įstaigos vadovui dėl kreipimosi į savivaldybėje vaiko teisių apsaugą užtikrinančią instituciją, kai vaiko tėvai (globėjai, rūpintojai) neužtikrina vaiko teisių ir teisėtų interesų, įgyvendindami savo teises ir vykdydami pareigas;
  • kartu su mokykloje dirbančiu specialistu konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių turintį vaiką, dėl jo tolesnio mokymosi galias atitinkančios mokymosi programos ir (ar) mokymosi įstaigos pasirinkimo ir pagal galimybes specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui užtikrinti sklandų palydėjimą / perėjimą į kitą pasirinktą švietimo įstaigą;
  • pasitelkdama (-i) specialistus (socialinį darbuotoją ir / ar atvejo vadybininką) ir / ar Nevyriausybines organizacijas, dirbančias su vaiku ir / ar jo šeima, nustato privalomo ikimokyklinio ugdymo poreikį vaikui ir naudodamasis (-iesi) nacionalinėmis informacinių duomenų sistemomis (registrais ar pan.) ar kitu būdu surenka privalomo ikimokyklinio ugdymo poreikį įrodančius dokumentus (vaiko gimimo liudijimo kopiją; neįgalumą patvirtinančius ir kitus dokumentus), parengia rekomendaciją ir teikia savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijai dėl privalomo ikimokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo.
  •  vaiko, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pažangą ir pasiekimus vertina kartu su Mokyklos vaiko gerovės komisija, aptaria su tėvais (globėjais) ir parengia Rekomendaciją, skirtą mokyklai, vykdančiai priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ar kitam švietimo teikėjui, kuris vykdys priešmokyklinio ugdymo, kai vaikui yra rekomenduojama tęsti ugdymąsi pagal Programą papildomai dar vienus metus, ar pradinio ugdymo programą, ir Mokyklos vaiko gerovės komisijai. Vaikų pasiekimai ir pažanga su tėvais (globėjais) aptariami individualiai, esant poreikiui, bet ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Pokalbiuose prireikus dalyvauja Vaiko gerovės komisijos, administracijos atstovai, kiti specialistai.
  •  Įstaigos Vaiko gerovės komisija visą ugdymo laikotarpį vykdo vaiko, kuriam yra paskirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas, ugdymo stebėseną ir apibendrintą informaciją teikia savivaldybės administracijos Komisijai, kuri analizuoja gautą informaciją ir teikia siūlymus savivaldybės merui dėl privalomo ikimokyklinio ugdymo vykdymo eigos.
  •  jei buvo teikta rekomendacija dėl privalomo ikimokyklinio ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos teikimo vaikui, bet tėvai (globėjai, rūpintojai) nesutiko su specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo išvadomis ir rekomendacijomis, informuoja Panevėžio miesto savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisiją (toliau – Komisija) ar Savivaldybės administracijos Švietimo skyrių, atsakingą už privalomą ikimokyklinį ugdymą savivaldybėje, apie atliktą vertinimą ir teiktą rekomendaciją dėl poreikio teikti privalomą ikimokyklinį ugdymą.
  • svarstyti ir nagrinėti priežastis kodėl vaikas nelankė Įstaigos ir per mėnesį be pateisinamos priežasties praleido daugiau kaip pusę ugdymui skirtų valandų.
  • varstyti dėl koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo – kompleksinės pagalbos teikimo vaikui nuo gimimo (turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių) ir vaiko atstovams pagal įstatymą, siekiant sudaryti palankias sąlygas vaiko ir šeimos gerovei.

DOKUMENTAI:

Panevėžio lopšelio-darželio Žilvinas VGK darbo reglamentas 2025-06-19

Panevėžio lopšelio-darželio ,,Žilvinas“ Vaiko gerovės komisijos sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašas 2024-09-04

Panevėžio lopšelio-darželio Žilvinas VGK planas 2025 m.

Žilvino Vaiko gerov. planas 2024 m.

Lietuvos Respublikos  Švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. liepos 19 d. Nr. V-818  įsakymas ,,Dėl mokyklos Vaiko gerovės komisijos funkcijų, sudarymo ir jos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/4a4bbb82460611efb121d2fe3a0eff27?jfwid=mz9gm273y

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas „Dėl mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, ugdymo pritaikymo ir (ar) reikalingos švietimo pagalbos skyrimo tvarkos aprašo“ patvirtinimo

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/eb1ec5c0670311efad96fef38de4d94a?jfwid=al7dywfji

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas „Dėl ugdymo organizavimo rekomendacijų mokiniams, kuriems nustatytas elgesio ar (ir) emocijų sutrikimas“ 

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/6b36859060bf11efad96fef38de4d94a?jfwid=-elbw1bz28

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas „Dėl socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams tvarkos aprašo“ patvirtinimo

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/06ad87e0a20911e68987e8320e9a5185/asr

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas „Dėl asmenų, teikiančių specialiąją pedagoginę ir socialinę pedagoginę pagalbą, kvalifikacinių reikalavimų aprašo“ patvirtinimo

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/c99e46a213bb11ef8e4be9fad87afa59?jfwid=rivwzvpvg

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas „Dėl socialinės pedagoginės pagalbos teikimo vaikams ir mokiniams tvarkos aprašo“ patvirtinimo

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/06ad87e0a20911e68987e8320e9a5185/asr

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymas „Dėl specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašo“ patvirtinimo

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/5350a9b260bf11efad96fef38de4d94a?jfwid=-121p2d9xt5